Hier ben ik weer. Ik heb juist een leerrijke maar vooral ook leuke stage achter de rug. Ik liep stage in Damiaanschool te Kortrijk. Het was heel plezant. Jammer genoeg, had ik wat last van stress toen de lector kwam... Daardoor is mijn bewegingsles wat mislukt... Maar, al bij al hoop ik dat ik toch geslaagd zal zijn. Ik wil jullie even laten meegenieten van mijn onvergetelijke ervaring.
Ik zal een paar foto's met jullie bespreken. Zo merken jullie hoe het BC zichtbaar was in de klas.
Foto 1
Foto 2
Op het prikbord zie je een koningin en een jurkje. Daarnaast (links op de foto) zie je een koningshoed. Aan de andere kant (rechts op de foto) zie je een kroontje van een prinses of koningin. Je ziet ook nog dat er een ketting bijhangt.
Dit heb ik allemaal gebruikt om het BC in te leiden. De koningin werd ook nog eens in het onthaal gebruikt. De verschillende stukjes stof die erop hangen, hangen er namelijk met velcro op. De bedoeling was dat als de kleuter zijn/haar naam hoorde, een stukje stof op de juiste plaats hing. Aan de zijkanten heb ik ook telkens het bijhorende kleur van elke rij aangebracht. Zo wisten de kleuters waar ze hun stukje stof moesten hangen.

Dit heb ik allemaal gebruikt om het BC in te leiden. De koningin werd ook nog eens in het onthaal gebruikt. De verschillende stukjes stof die erop hangen, hangen er namelijk met velcro op. De bedoeling was dat als de kleuter zijn/haar naam hoorde, een stukje stof op de juiste plaats hing. Aan de zijkanten heb ik ook telkens het bijhorende kleur van elke rij aangebracht. Zo wisten de kleuters waar ze hun stukje stof moesten hangen.
Foto 3
Hier heb je de prinses. Deze barbiepop heb ik veel gebruikt. Soms transformeerde ik mijn barbiepop ook in de koningin. Maar dan had ze natuurlijk meerdere jurken boven elkaar aan. Daarom hing er ook een ander jurkje op het prikbord.
Ik heb ze onder andere voor mijn onthalen gebruikt, voor mijn verhalen, voor mijn themalied, ... . Kortom, ik heb ze als het ware laten leven in mijn klas.
Ik heb ze onder andere voor mijn onthalen gebruikt, voor mijn verhalen, voor mijn themalied, ... . Kortom, ik heb ze als het ware laten leven in mijn klas.
Deze drie kartonnen koninginnen waren als versiering bedoeld. Het waren de paspoppen van de kleermaker. De jurk was een ontwerp van de kleermaker. Alleen wist hij niet goed hoe hij het wat origineler kon maken. Daarom vroeg ik aan de kleuters of ze me konden helpen. Ik vroeg hen wat ze zouden kunnen doen. Zo kwamen we tot het stempelen van de jurken. In het begin waren ze dus niet gestempeld, maar na de activiteit zagen ze er schitterend uit!
Foto 5
Foto 6
En tot slot werden ook de werkjes van de kinderen uitgehangen. Helaas zijn alle foto's hier niet beschikbaar omdat er te veel zijn.
Ik hoop dat je nu een beter beeld hebt over het BC. Ik heb bewust niet gezegd rond welk BC ik had gewerkt zodat jullie, na het zien van al deze foto's, konden raden wat het was.
Heel de week hebben we gewerkt rond 'De koningin die niet kon kiezen'. Dit is een prentenboek van Annemarie Van Haeringen. Bij dit BC moesten we ook moederdag integreren. Dit is tijdens de week goed gelukt!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten